Widgets

Arayüz çizerken nelere dikkat edilir

type='html'>Merhaba;

Şu uyarıyı yapmalıyım diyorum.

Sayın çok değerli arkadaşlar ben yazılarımı yazarken noktaya virgüle çok dikkat etmiyorum biliyorum çok önemli bir husustur, kuraldır bu farkındayım ama bazı zamanlar hızlı yazmam gerekiyor o yüzden noktaya virgüle dikkat etmiyorum kusuruma bakmayın.

-Bu gün sizlere Grafik tasarımda Arayüz çizerken nelere dikkat edilmelidir, nereler önemlidir nasıl olması gerekir bunun hakkında bilgi vericem dilim döndüğünce, bildiğim kadarıyla.

Bir WEB arayüz çizmeye başlamadan önce ( ben Photoshop diyorum ) programımızı açıyoruz ve hazırlıyoruz en azından ben böyle yapıyorum. sonra bir web arayüzü çizmek için hazırız tabiki de photoshop bilmek yetmiyor ilk önce web arayüz çizerken bir webmasterin gözünden bakarak çizmelisiniz çünkü sizin yaptığınız tasarımı koda dökecek kişi oldur ve siz tasarımınızı ne kadara karmaşık düzensiz boyutsuz ölçüsüz yaparsanız webmasterde ardınızda o kadar söver ve işi de normalinden daha çok zorlaşır.

Bir arayüzü parlamak kolay olmalı o tasarımı parçalarken webmaster zorlanmamalı her tasarımın layerleri yani katmanları bir grup dosyası ile toplu hale getirmelisiniz.

Örneğin web arayüzünde HEADER yani üst kısım tarafını bir grup dosyası yapmalısınız toplu halde durmalı, webmaster header kısmına gelince 10 saat layer aramak zorunda kalmasın şak diye aradığını bulabilsin.

Bir diğer hususta şudur; tasarımınızı çizmeden önce belli başlı bu işle ilgili biraz da olsa bilginizin olması lazım mesela bir web sitesinin boyutu ne kadardır kaç piksel olmalıdır yanlardan ne kadar boşluk kalmalıdır tasarımı yaparken hangi renk modun da kaç dpi'de yapılmalıdır, genelde butonların büyüklüğü ne kadar olmalıdır bu tür vb vb bilgilere de sahip olmanız lazım çünkü bu çok önemli, sarı çizmeli mehmet ağa gibi tasarım yapılmaz o yüzden belli başlı bilgilere sahip olmak gerekir.

mesela örnek veriyorum kendimden: Ben 1000 x 1300 olarak çalışırım genelde ve şunuda belirteyim tasarımızı 1500 x 1400 gibi yaparsanız tabi burda o 1500 çok önemlidir, eğer böyle yaparsanız 1024 x 768 boyutlu ve küçük ekranlarda çok büyük görünecektir kaydırma çubuğu oluşur bunu da göz önünde bulundurun.

Tasarımlarınız da ps cetveli kullanmaya özen gösterin çünkü düzgün olsun birisi sağa kaymış birisi sola kaymış olmasın yapacağınız tasarımlar hizalı orantılı olsun.


Tasarımlarınız da yazılarınızı sade yapın strong drop shadow vs vs yazıyı karmaşıklaştıracak efektler eklemeyin zaten kodcunuz onu resim dosyası olarak değil yazı olarak kodlayacaktır.

Tasarımlarınızdaki layerleri convert to smart object şeklinde yapmayınız kodlarken onları açmada sorun olur normal katman halinde çalışın.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar yine aklıma geldikçe birşeyler karalarım.


Eksik bilgiler yazmışşam yorum olarak ekleyin belki benimde bilmediklerim vardır hem öğrenirim hemde yazıma eklerim adınızla beraber.



0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Archive

Blogger tarafından desteklenmektedir.